Ekonomi

Son yıllarda hızla büyüyen e-ticaret alanında 2 milyonluk istihdam açığı bulunuyor.

Son yıllarda hızla büyüyen e-ticaret alanında 2 milyonluk istihdam açığı bulunuyor.

Global e-ticaret markaları WORLDEF Antalya’da buluştu

WORLDEF Başkanı Ömer Nart:

“Önümüzdeki 7-8 yılda e-ticaretin ticaretteki payı yüzde 20’den yüzde 40’a çıkacak.”

“Türkiye’deki dijital bankacılık ve ödeme altyapısı dünyaya ders verecek nitelikte”

“Türkiye’de günlük 5,5 milyon ürün satılıyor ve teslim ediliyor”

ANTALYA – Son yıllarda hızla büyüyen e-ticaret alanında 2 milyonluk istihdam açığı bulunduğunu belirten WORLDEF Başkanı Ömer Nart, “Önümüzdeki 7-8 yılda e-ticaretin ticaretteki payı artacak. Yüzde 20 ila yüzde 40. Bu yıl e-ticaret hacminin 1 trilyonu aşması bekleniyor. Türkiye’deki dijital bankacılık ve ödeme altyapısı dünyaya ders verebilecek kapasitededir. Türkiye’de günlük 5,5 milyon ürün satılıyor ve teslim ediliyor, eğer bunlardan biri salatalık çıkarsa bunun konuşulmaya değmeyeceğini düşünüyorum” dedi.

Uluslararası e-ticaret ve e-ihracat platformu WORLDEF’in öncülüğünde düzenlenen global e-ticaret etkinliği WORLDEF Antalya, Antalya Belek’te başladı. Üç gün sürecek etkinliğe farklı ülkelerden çok sayıda e-ticaret markası katılıyor. Dünyanın ilk ve tek e-ticaret odaklı serbest bölgesi Dubai CommerCity’nin ana iş ortaklığıyla düzenlenen etkinliğe 10 ülkeden binin üzerinde katılımcı katılıyor.

“Bu yıl 1 trilyonu aşması bekleniyor.”

WORLDEF Başkanı Ömer Nart, WORLDEF’in Türkiye kaynaklı global bir marka haline geldiğini belirterek, “Dünyanın her yerindeki e-ticaret paydaşlarını Türk markalarıyla buluşturuyor, önemli işbirliklerine ev sahipliği yapıyoruz. Fuarımızın ikincisini Antalya’da düzenliyoruz, Geçen yıl inanılmaz bir yoğunluk vardı. E-ticaretin konuşulduğu ortamı insanlar çok sevdi. Sektörde e-ihracata yoğun bir ilgi var. Türkiye bu konuda ciddi ilerleme kaydetti. E-ticaret hacmi 800 adet oldu Geçen yıl milyar TL, bu yılın ilk 6 ayında 600 milyar TL’ye ulaştı “Bu yıl 1 trilyonu aşması bekleniyor. Toplamda Türkiye’deki e-ticaret hacmi, toplam ticaretin yüzde 20’sine tekabül ediyor. Bu da e-ticaretin ana akım ticaret modeline döndüğünü gösteriyor” dedi.

“2 milyonluk istihdam açığı olduğunu söyleyebilirim”

KOBİ’lerin e-ticaret sayesinde hızlı bir şekilde ticarete atılım yaptığını belirten Nart, “E-ticaretle ticarette demokratikleşme oldu. Bu da istihdam açığı yaratıyor. Bu ticaretin şekli biraz farklı, var. burada yetişmiş insan kaynağına büyük ihtiyaç var. -Ticaret başlı başına bir departman değil, segmentler arası kesen bir iş yapma biçimidir. Bu nedenle e-ticaretteki istihdam talebi, diğer sektörlerdeki istihdam talebinden çok daha yüksek bir rakama karşılık gelmektedir. Şu anda burada ortalama 2 milyon kişinin istihdam edilebileceğini öngörüyoruz. 2 milyonluk bir istihdam açığı var, bunu söyleyebilirim. Bu her yıl artıyor ve önümüzdeki 7-8 yıl içinde e- payı da artacak. Ticarette ticaret yüzde 20’den yüzde 40’a çıkacak. WORLDEF vakfı olarak bu alanda önemli eğitim ve istihdam çalışmaları yürütüyoruz. Önümüzdeki dönemde burslu eğitim de vereceğiz. Programları başlatacağız. Yetenekli personel alımı yapacağız. gençleri işe yerleştirip işe yerleştiriyoruz. 2026 yılında dünyada beklenen e-ticaret hacmi 8 trilyon dolar. “Dünyada da çok hızlı bir büyüme var, Türkiye’deki büyüme ise dünyaya göre çok daha yüksek” dedi.

“Türkiye’deki dijital bankacılık ve ödeme altyapısı dünyaya ders verecek nitelikte”

E-ticaret alanında devlet politikalarının önemine değinen Nart, “Devletimiz bu alana inanılmaz destek veriyor. Türkiye’deki dijital bankacılık ve ödeme altyapısı dünyaya ders verebilecek kapasitede. Lojistik altyapımız da çok güçlü. Türkiye Her şey var, KOBİ’ler gittikleri ülkede küreselleşiyor.” “Gerekli. Biz de bunun için çalışıyoruz. Bu etkinlikleri global ölçekte de yapmak istiyoruz. Bu etkinliklerle Türkiye’deki e-ticaret odaklı üretici ve hizmet sağlayıcıların ülkeye daha hızlı girmeleri için bir köprü oluşturuyoruz, “dedi.

“Günde 5 milyon eser teslim ediliyor ve bunlardan biri salatalık çıkıyor.”

Türkiye’de günlük 5,5 milyon eserin satılıp teslim edildiğini belirten Nart, “Biri salatalık çıksa bence konuşulmaya değmez. Türkiye’de e-ticaret altyapısı çok iyi ve biz de iyi durumdayız.” Dünyada çok iyi. Bunu cımbızla gündeme getirmek doğru değil.” “Hangi sektörde 5 milyonda bir olmaz? Günde 5 milyon ürün çıkıyor ve bir tanesinde salatalık var ya da yok” dedi.

“E-ticaret artık iş yapma biçimi haline geldi”

Worldef Yönetim Kurulu Üyesi Vural Çavuşoğlu konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

“Etkinliğimize yurt içinden binin üzerinde katılımcı var, yurt dışından da 250’ye yakın konuğumuz var. E-ticaret artık bir iş yapış biçimi haline geldi. Sadece bir sektöre özgü bir şey değil, bir sektör haline geldi. Tüm sektörün vazgeçilmez alanı. Hiçbir firmanın bu alanı göz ardı etmemesi gerekiyor.” İmkanı yok, konu sınırları aştı. Burada işi kolaylaştıran şey elektronik ortamda hızlı bir şekilde yapılabilmesi ve sonuç alınabilmesidir. Türkiye’nin herhangi bir ilindeki üretici, gerçek ürünü, Avrupa ya da Amerika’daki tüketicisine gerçek fiyata ulaştırıyor. Bu çok büyük bir anlaşma. “Bu bir alan ve değerli noktaları var. Buradaki amacımız şirketlerin küresel arenada daha rekabetçi, doğru ve hızlı operasyonlar yapabilmelerini sağlamak.”

“Yani neredeyse iki katına çıkacak bir pazar var.”

E-ticarette sermayeden ziyade şirketlerin veya bireylerin ne yapmak istediğini doğru analiz etmek gerektiğini belirten Çavuşoğlu, “Şu anda İngiltere’de tüketiciye battaniye nasıl satılır yerine ayrı ayrı bakmamız gerekiyor. doğru mu, fiyatı mı, piyasaya uygunluğu mu, rekabet mi… Gençlerimiz bu konuda alana yöneliyor ve hiçbir ülkede olmadığı kadar kamuda ticaret teşvikleri veriliyor.Özellikle Ticaret Bakanlığımızın çok ciddi teşvikleri var. WORLDEF’te verdiğimiz eğitimlerle de ekosisteme önemli bir katkı sağlıyoruz. Türkiye’nin e-ticaret altyapısı çok güçlü. Burada diğer ülkelere çok yakınız. Rekabetçi olduğumuzu görüyoruz. Çin çok güçlü bir ülke haline geldi. Nüfusunun gücünden ve insan kaynağından en iyi şekilde faydalanarak ülkemizi hedef alırız, Türkiye olarak altyapımızı doğru kullanırsak, insan kaynağımızla birleştirirsek, eğitimle desteklersek çok daha iyi ve hızlı sonuçlara ulaşırız. Dünyada e-ticaret ve ülke içinde e-ticaret -İhracat verilerine göre ortalama milli gelirden yüzde 1,4 civarında pay alıyor. Bu rakam halen Türkiye’de e-ihracatın ihracattaki payının yüzde 1’inin altında. “Yani neredeyse iki katı büyüyecek bir pazar var” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu